onsdag 28 september 2011

Skamligt längesen!

Ja det är verkligen lääängesen jag skrev något här!
Sommaren och Hösten har flygit fram med blåsten.
Vad har hänt då?
Tja... inte mycket med nya stugan i alla fall.
Grävaren försenad 6 veckor så våra planer på att få ner plintar
och fixa grunden innan vintern gick om intet...
Minstingen har skolats in på dagis, går över förväntan.
Hinner knappt säga -Hejdå! innan han har virvlat in till barnen,
känns lite i mamma hjärtat, men mest skönt att han trivs!
Älskar Hösten, det är så fina färger ute nu överallt,
blir glad på promenaderna av härligheten!
Fyndade, helt oplanerat, ett par fodrade dojjor som jag
är helnöjd med, mörkbruna och gosiga!

Är lite kvar i trädgården att fixa inför vintern,
gjorde en krans (hade bråttom, blev skev!) av
fina Kina lyktor som jag fick av svärmor.
September är vår släktmånad, på båda sidorna,
så det har blivit mycket firande och hurrande nu.
Just nu är jag och barnen genomförkylda,
mest Loppan som har sån hosta att hon spyr...
Ha det toppen!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja nu får Du skämmas kusen! Vill ju mer uppdatering än så här!! Ja, är väl inte så frekvent jag heller... Va mysigt med höst. Jag får ju som vanligt nästan jullängt på en gång. Härligt att det går bra med K oxå på dagis. Här lär vi inte ska få nån plats än på ett bra tag. Kram på er alla

Hem och Lycka sa...

Urfin krans! Kram